مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

تکرار ضعف ها و کاستی های دولت قبل چه فایده ای برای مردان دولت یازدهم دارد؟
از سوی دیگر برخی تصمیم گیری ها در دولت یازدهم که مصداق متعین شتابزدگی و فقدان تدبیر بود، مثل لغو برخی مصوبات دولت دهم، اعلام اجرای دوباره آنها و بالاخره الغای دوباره آن مثل مصوبه طرح مهرآفرین یا لغو کلی مصوبات ماه های آخر فعالیت دولت دهم، چهره معتدل و خویشتن دار دولت را کدر کرده اند.

دولت تدبیر و امید البته مثل همه دولت های پیشین میراث دار انبوهی از مشکلات ریز و درشت در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی کشور است، اما با توجه به سابقه شیخ حسن روحانی و وجهه غالب او در همه دوران فعالیت هایش در جمهوری اسلامی ایران، انتظار می رفت و البته می رود که مواجهه او و دولتش با مسائل مدبرانه و با خویشتن داری مورد انتظار از دولتمردی "معتدل" باشد.

به گزارش بولتن نیوز، اگر چه این صفات و مشخصات در بسیاری از وجوه عملکرد شیخ به چشم آمده و عملی شده است، اما در برخی عرصه ها نیز خلاف آن مشاهده شده است.

اصرار و تاکید خارج از عرف و منطق این روزهای رئیس و وزرا و معاونان دولتش بر خالی بودن خزانه و بدهکاری های چندین هزار میلیاردی و قحطی و کمبود کالا و اینکه تحریم ها راه نفس کشور را بند آورده است و امثال این اظهارات، آن هم در حالی که مذاکرات مهم کشورمان با گروه کشورهای 1+5 در جریان است و ادعای آنان هم اتفاقا همین است که ایران نه از سر عزت که در اثر فشار تحریم ها تن به مذاکره داده، واقعا با کدام تدبیر و اعتدال و منطق و عقلانیتی منطق و سازگار است؟

از سوی دیگر برخی تصمیم گیری ها در دولت یازدهم که مصداق متعین شتابزدگی و فقدان تدبیر بود، مثل لغو برخی مصوبات دولت دهم، اعلام اجرای دوباره آنها و بالاخره الغای دوباره آن مثل مصوبه طرح مهرآفرین یا لغو کلی مصوبات ماه های آخر فعالیت دولت دهم، چهره معتدل و خویشتن دار دولت را کدر کرده اند.

امروز نیز رئیس جمهور در جمع کشاورزان با تکرار چندین باره خالی بودن خزانه و بدهکاری های چندین هزار میلیاردی دولت، البته از تخصیص میلیاردها ریال و دلار پول برای فقط بخش کشاورزی به عنوان تدابیر دولت سخن گفت، اما مشخص نکرد که این پول ها چگونه قرار است از خزانه خالی و منابع بسیار محدود تامین مالی دولت، تامین شوند.

اما مهمترین نکته درباره سخنان امروز شیخ حسن روحانی این بود که وی گفت فردا پس از سالیان دراز که شورایعالی آب تعطیل بود! جلسه این شورا به ریاست وی تشکیل خواهد شد تا به مشکلات کم آبی کشور رسیدگی شود؛ این جمله اتفاقا به تیتر خبر سخنان رئیس جمهور در سایت رسمی اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز تبدیل شد.

 

 

شوراهای عالی همانگونه که از نام شان پیداست، نهادهایی عالی و دست بالا هستند که برای برنامه ریزی و طراحی های کلان و بلندمدت تشکیل جلسه می دهند و نیازی به تشکیل مثلا هفتگی و ماهانه جلسات آنها نیست، چرا که اساسا تصمیم گیری های انجام شده در آنها، نیاز به زمان های طولانی برای اجرا دارد.

به استناد آرشیو پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری شورایعالی آب در دولتین محمود احمدی نژاد شش بار به ریاست وی تشکیل جلسه دادند که آخرین آنها در اردیبهشت سال 90 بوده است و نکته مهم تر آنکه همین دو هفته قبل جلسه این شورا به ریاست معاون اول خود دکتر روحانی تشکیل شده است.

 

 

به نظر می رسد با توجه به اینکه برشمردن و به رخ کشیدن عیوب دولت قبل یا کاستی های گذشته جز ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه نتیجه و حاصل دیگری نداشته باشد، بهتر است دولتمردان رویه خود در این ارتباط را اصلاح نمایند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 956 زمان: 9:28 تاريخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب: تکرار ضعف ها و کاستی های دولت قبل چه فایده ای برای مردان دولت یازدهم دارد؟ , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت